onsdag 31 oktober 2012

en shottad nattlampa.


Här har jag lyst med min frånvaro ett ganska långt tag. Det betyder inte att jag varit under isen eller inte haft nån kreativitet. Eller jo förresten. I somras när jag som bäst skrev ihop min avhandling hade jag ingen lust alls till varken fotografering eller hemmafix. Och då är det nåt fel. Helt klart. Så tyvärr finns nästan inga bilder av sommaren 2012 från min kamera. Och som grädde på det där jäkla bildlösa moset pajade mitt minneskort med alla bilder från Australienresan jag och äldste sonen Zach gjorde i slutet av augusti. Så otroligt tragiskt och sorgligt så jag nästan dör. Vi hann inte ens visa dem för Freddan och Vincent. 

Jo och sen disputerade jag ju i slutet av september. Och det gick ju bra. Skitkul var det! Jag hade kunnat sitta och bli utfrågad i flera timmar till kändes det som. Och festen sen. Åh jag vill vrida tillbaka tiden. Jösses så skoj. Alla fina vänner, familj och kollegor. En enda salig och underbar röra av människor jag tycker om. Och så fick jag presenter. En hel massa presenter till och med. Det var så jag ojade och nästan skämdes över så bortskämd jag blev med allt fint.  Jag fick en ny kamera. En Nikon D7000 med ett extra objektiv. 50mm/1.4. Jag svimmade nästan när jag öppnade kartongen.

Men nu har vi höstlov och jag och Vincent körde ett pysselmaraton igår. Byggde ett badhus och en biltvätt av skokartonger. Inredning och allt såklart. Och så pimpade vi en ljusslinga till hans rum. Att ha som nattlampa istället för de där trista man sätter i kontakten.





Batteridriven led-slinga, shotglas (engångs), lim och lite tyg är allt som behövs för att det ska bli såhär fint.

Vi gjorde även an annan riktigt fin grej till hans rum igår. En suuuperlång girlang av stansade tapetprover som vi sydde ihop på symaskinen. Nästan 20 meter blev den. Nu har han värsta cirkuskänslan på sitt rum. Men den får ni se en annan dag.

Kram- h.



8 kommentarer:

Lina sa...

Åååå och aaaah vilken fin ljusslinga. För att inte tala om den där spelhyllan jag skymtar. Den vill jag se mer av.

Och fy så tråkigt med alla bilderna som försvann. Mycket kram till dig.

sara sa...

Men gu så söt slinga! Känner du för att göra en på beställning och mot betalning så står Molly på kö! Vore så läckert! Om ni vill pyssla mer ;)

CreandoPhoto sa...

Super-super-superidé! Med eget tyg på. Lysande (dåligt, jag vet...)!!!

Kul att ha dig här igen!

Kramar Kicki

Linda, Fröken S sa...

Vad fint det blev! Skönt att höra att kreativiteten kommit tillbaka men trist med bilderna från Australien! Såg du förresten att en graffitivägg är på gång vid Hill Street (Kullgatan)?

Linda, Fröken S sa...

Jo, jag såg att det var du som hade tagit initiativ till väggen, när ska ni ha invigning? Det skulle ju vara jättekul att komma och vara med!

Unknown sa...

So at some point when I'm ready to throw this kick simply fake that lead hook and put my lead hand down where my rear foot used to be. Now once prada handbags you've done this, once you've committed to this movement that lead hook comes around and touches the ground where rolex replica your back foot used to be. You are going to replace so that the back foot will whip around replica chanel and kick your target.

ركن كلين sa...


لذلك تحرص شركتنا شركة مكافحة حشرات بالرياض كأفضل الشركات الموجودة فى الرياض على التخلص من جميع الأفات الشرسه مثلا الفئران وغيرها من القوارض التى من الممكن ان تكون سبب فى تدمير اغراض اى منزل او قد تسبب بعض الامراض اونقلها.
افضل شركة مكافحة حشرات بالرياض
شركة مكافحة الصراصير بالرياض
شركة مكافحة النمل الاسود بالرياض
شركة مكافحة بق الفراش بالرياض
اسعر شركات مكافحة الحشرات بالرياض
شركة تنظيف موكيت بالرياض
شركة تنظيف كنب بالرياض
شركة تنظيف فلل بالرياض
شركة تنظيف خزانات بالرياض

Anonym sa...

Giữa cuối mùa lướt sóng và đầu mùa hè, ít khách du lịch đến đảo hơn, dẫn đến nhiều khách sạn và hãng hàng không giảm giá. Thêm vào đó, các điểm tham quan trong và xung quanh Honolulu ít đông đúc hơn: https://vemaybaydimy.org.vn/ , và du khách thậm chí có thể nhìn thấy những con cá voi lưng gù di cư vào tháng 4 và tháng 5.

Nhiệt độ trung bình của mùa xuân dao động trong những năm cao từ 60 đến 80, nhưng không giống như mùa thu ve may bay di my california , mùa này hiếm khi gặp mưa và chỉ tổ chức một vài lễ hội.