torsdag 1 mars 2012

spread the word.


Jag planterar ett träd för miljöns skull. En liten gest i ett stort sammanhang. Och alldeles gratis. Gör det du med. Kolla här.

Nä. Det här inget glättigt inlägg med vackra bilder av en vacker yta. Det är nu jag utnyttjar min rättighet att säga precis vad jag vill bara för att jag kan. Och jag tycker det är viktigt att göra ett så litet negativt avtryck i miljön som möjligt. Vi i den rika västvärlden utövar ett vidrigt maktmissbruk i väldigt många delar av tredje världen. Rich bitch West besprutar bananplantager för att kunna tjäna ännu mer pengar. Arbetarna blir sterila, får cancer och dör. Men vem bryr sig? Rich bitch West tjänar ju pengar. Barn köps och säljs för västerlänningars perversa njutning. Vem bryr sig? Rich bitch West betalar ju iallafall för sig. En tredjedel av de så viktiga mangroveskogarna har redan skövlats för att odla tigerräkor/gambas/scampi. Denna skövling är en av världens absolut största miljöbovar. Men vem bryr sig? Rich bitch West vill ha tigerräkor på sushin och  gambas i sina tapas.

Igår såg jag Fredrik Gerttens dokumentärfilm Big boys gone bananas. Och idag känner jag mig som en aktivist. F*ck West liksom.


Today I'm planting a tree for the environment. A small gesture in a larger context. And it's for free. You should do it too. Just check this out.

I think it is important to keep the negative fingerprint on the environment to an absolute minimum. Us in the rich west demonstrate our power in a horrible way in many parts of 3rd world. It disgusts me. Last night I watched Fredrik Gerttens documentary Big boys gone bananas. And today I'm an activist. F*ck west.



1 kommentar:

Johanna Stålros sa...

Vilken bra ide- alla borde ju plantera ett träd för vår kära miljös skull! Hejja dig. Kram