lördag 7 januari 2012

granitslingan på ny plats.

Tavlan till vänster målade jag för 12 år sedan när jag var nybliven mamma. Det är en variant av filmaffishen till Charlie Chaplins Diktatorn. Konstigt nog har jag aldrig tröttnat på den trots att den hängt uppe under alla år. Sittpuffen har jag virkat och den har ju synts här på bloggen flera gånger tidigare. Vincent tycker att den fina gamla cykeln är ett perfekt fordon när man måste ut i köket snabbt som attan.

 Stor tavla målad av min vän Petra. 

 Vincent stack upp sina fötter från soffan och ropade glatt: Klicka på mig mamma! 

 Klart jag klickade.

Kök, matrum, hall och vardagsrum.



Ljusslingan från Granit har fått en ny plats uppe längs taket mellan vardagsrum och matrum. Igen. Men den här gillar jag så nu får den nog sitta där ett tag. Dessutom har jag målat den väggen vit. Där satt en mörkbrun fondtapet som vi tyckte var jättefin. För 7 år sedan....

Nu ska jag strax ut på en löptur runt sjön och njuta av det fina vädret. Sen förbereda mat inför kvällen då vi får gäster. Och så hoppas vi Marcus Hellner ska få till ett riktigt bra lopp i dagens klassiska masstart i Tour de Ski. Heja Marcus!!

Ha en fin lördag!

Kram-
h.

5 kommentarer:

CreandoPhoto sa...

Vilket härligt, personligt hem ni har. Gillar skarpt! Och slingan har jag tittat på typ tusen gånger på Granit, men än så länge ligger min kvar i butiken. Fattar inte varför egentligen... :)
Kramar Kicki

Pysselpralinen sa...

Snyggt hem! Diggar din egenmålade tavla, förstår mycket väl att den blivit kvar! Det där med springtur runt sjön lät ju vansinnigt härligt, nu får det nog bli en promenad runt byn för att dämpa träningssuget. Imorrn kanske man skulle våga sig till gymet igen efter julensförkylningstider och chokladfrossa! Det blir troligen en smärtsam men uppfriskande upplevelse! ;)

sara sa...

Absolut det är jag gärna med på =)Och molly också hon gillar vagnen =)

Unknown sa...

Superläckert!
Vilket ljus det blir!
Skiner över ditt fina hem!

Söta små strumpor på fossingarna:)
Trevlig helg!!

Kram Hilla

Rebeccas DIY sa...

Vad fint ni har det! Ljusslingan verkar ju vara en hit, undrar om de har kvar den? Schysst med modell större lampor.
Ha en underbar söndag!