måndag 12 mars 2012

no one shines as bright as me. {in the kitchen}




Bara se på det här fina doftljuset jag fick av Zach. No one shines as bright as you. Så himla gulligt. Det doftar Hubba Bubba. Mmmmm. Ni förstår ju att mammans hjärta fullkomligt smälte. Och han har valt och köpt det helt själv. Ok då. Sannolikt med hjälp av 2 av tjejerna i klassen eftersom de var med på shoppingturen...

Avslutningsvis vill jag gärna dela med mig av mina skills inom kokkonsten. Jag briljerade nämligen igår. I vanlig ordning får man väl säga. Jag är nämligen väldigt bra på nyskapande och det där med att  tänka utanför lådan. Gå sin egen väg och inte göra som alla andra liksom. Kisar man med ögonen och koncentrarerar sig jäkligt noga kan man nästan se vad det är  skulle bli. 12 points till den som gissar rätt.


Jag tänkte lite tokigt där helt enkelt. För ett tag sedan bakade vi kanelbullar som någon kanske minns eftersom jag redogjorde för det här på bloggen. Som av en händelse blev inte heller det så lyckat. Vad gör man inte för att ens läsare ska känna sig i överläge. :-)


Häpp häpp!

Kram-
h.

3 kommentarer:

Maria - Mary made this sa...

Vad kan det vara? En rulltårta? En köttfärslimpa? En chokladwrap? :-)
Själv bakade jag en sååå fin tårtbotten i långpanna i lördags. En dag innan kalaset. Oh, så nöjd jag var med mig själv.
Mallgrodan: "Jag har koll, allt är under kontroll, oh så fin min tårtbotten blev." På söndagen, 2 timmar innan kalaset och när tårtan skulle fixas upptäcker jag att den fina tårtbotten är helt degig, och då menar jag nästintill såsig, i mitten. Mallapan fick skära/gröpa ur mitten och pussla ihop skiten. Äsch, jag är bra på andra saker. Men baka? Det är inte min grej.

Jag ser fram emot när min dotter kommer hem med fina presenter, ja, förutom de fina teckningarna från dagis då...:-)

Kram!
M

CreandoPhoto sa...

Något slags försök till drömtårta?? Skit samma tänker jag. Man kan ju inte vara bra på allt. :)

Kramar Kicki

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Säkert god, då spelar det ingen roll :-)

Kramen!