onsdag 13 april 2011

Fina fynd.


I dag åkte jag upp till Erikshjälpen på lunchen. Och det var en himla tur det för jag hittade så många fina tyger. Eller örngott, påslakan, dukar och gardiner är det nog tänkt att vara. Mycket olika färger och mönster. I like! Det kan vara väldigt varierade grad av fynd på Erikshjälpen tycker jag. Ibland hittar man ingenting alls man fastnar för men andra gånger, som idag, är det precis som om någon vänlig själ rensat ur sitt hem på allt det som jag verkligen gillar. Tack ni gamla tanter och farbröder som inte eldat upp, kastat bort, gjort bil-poleringstrasor och god-knows-what av era gamla sängkläder!

Jag har en hel del tyger sedan tidigare, kan liksom inte låta bli att köpa dem när de ligger där på hyllorna och i princip kräver att få följa med hem. Vad ska man göra? Bara att betala helt enkelt. :-) Jag ska kanske sy nåt fint lapptäckte till Vincents docka Olle. Han ligger allt som oftast och fryser i en rottingkorg full av bilbana. Dessutom har han mässlingen, en ovanlig sort med blå prickar över halva kroppen. Kan ju inte vara så skönt. Eller kanske ska det bli ett stort lapptäcke till koj-bygge. Eller vimplar. Eller så sprayar man lim på trista förvaringsboxar och klär in dem i tyg. Vi får se.

Dessutom hittade jag en gammal resväska eller koffert som man väl sa på den gamla goda tiden. 25 kr kostade den. Men den ska inte ha kvar sin nuvarande skepnad så länge till. Jag ska visa så småningom vad det blir av den.

Efter Erikshjälpen skyndade jag in på en ny secondhandbutik som öppnat här i stan. Hittade det fina tyget med röda fjärilar och fick en karamellstrut på köpet. Det var ju gulligt.



Hörs senare!

Kram- h.

2 kommentarer:

Johanna W sa...

Jättefina tyger!! Härlig skaparglädje du har..
Kram

sara sa...

Härliga tyger! :) Hör av dig så blir jag med nästa gång. I like Erikshjälpen! Får nog bli en tur dit snart! :)