måndag 13 februari 2012

nya strategier inför beach 2012.



Kolla bara den här ursnygga strand/kylväskan jag tokfyndade. Men tro nu för guds skull inte att det bara är ett random spontantköp. Oh no! Detta är mycket välplanerat. Såhär ligger det nämligen till. Väskan kommer inte bara ha sin naturliga funktion för saft och annat gott, nä hör och häpna, den kommer även att fungera som avledande manöver. Jag är fullt medveten om att det kan låta lite knasigt. Men jag tänker jag såhär: ponera att jag och min familj kommer skridande över dynorna. Jag bikiniklädd i täten med väskan fullt utsträckt. Alltså med raklång arm som om väskan vore en lans och jag en riddare eller nåt. Ni fattar va? Så, väskan "in-your-face" till alla snygga, solbrända, slanka och vältrimmade badare. Det första de ser komma över dynorna är alltså denna underbara skapelse. Alla vackra designmänniskor kommer viska -Är det en Josef Frank? -Ååååh! Den måste vara från Svenskt Tenn! -Näää, det är absolut Dansk design! osv osv osv kommer det låta över stranden. De kommer allihopa vara så tagna av väskans färgsprakande och härliga yttre så till den milda grad att de kommer glömma kolla på bikiniklädda mig. Eller ens Freddan heller för den delen. Möjligtvis slänger de ett getöga på barnen för enligt forskningsrönen håller en sån där "in-your-face"uppenbarelse endast i sig en kort stund och barnen får därför gå sist i vårt led. Sen är väskans avledande funktion så att säga utspelad.

Och kan ni tänka er? IKEA. Oh lord så bra. Ibland överträffar han verkligen sig själv den där kamprad.

Summa summarum. Jag måste inte bara vara jäkligt stark så jag orkar gå med en fullproppad kylväska på rak arm hela vägen från bakom dynorna till vår panikvalda sandplätt. Jag måste också vara jäkligt snabb så inte alla badgästernas väskchock hinner lägga sig innan jag är framme platt magliggande på en filt. För att klara allt detta har jag tränat Functional Moves/E-fit ikväll. Jag dog nästan så jobbigt var det. Ok, inte dog kanske men blodsmak och svimningskänsla är absolut ingen underdrift.

Hur planerar ni att tackla den kommande badsäsongen? Hur lyder de uttänkta strategierna? Share sisters! Share!


Kram-
h.

(formerly known as badkrukan)

5 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Hahaha du är ju för underbar;) Som jag skrattade till ditt inlägg;) Kommer funka klockrent- för väskan är skit snygg. Jag för nog börja tänka ut något jag oxå....karm

CreandoPhoto sa...

Asbra plan ju! Jag som planerade att faktiskt börja använda crosstrainern. Men nu har ju du ett mycket bekvämare tips. :)

Kram Kram

Ninette sa...

Bra plan! :) Funkar säkert hur bra som helst, åtminstone om jag är på samma strand som du för jag skulle absolut bara glo på väskan - ursnygg!

CreandoPhoto sa...

Fya! Hoppas att hunden kom tillrätta. Inte rätt årstid att vara försvunnen på dessvärre....
Kramen

Anonym sa...

Ha ha ha, härligt inlägg!! Jag får nog skaffa mig en sådan väska...