fredag 24 juni 2011

ett alternativt midsommarfirande.


Här sitter jag. På bilden alltså. På pappas och hans sambos husbåt där vi var förra helgen, jag och barnen. Idag är det midsommarafton och inte är det en lattjolajban-kväll direkt. Jag har typ hostat lungorna ur kroppen hela veckan. Den där jädrans förkylningen jag drog på mig för 3 veckor sedan har fortfarande ett benhårt grepp om min hals och näsa.

Idag skulle vi firat midsommar med vänner men fick lämna återbud. Så jäääädrnas trist. Så här sitter vi i varsitt soffhörn och glor, jag och Freddan. Jag i gamla säckiga leggings och en ännu äldre turkos & vit Pumatröja. Håret hänger som en gardin vilket är bra för då syns inte den illröda Rudolf-näsan som blivit ursnyten mint 10 gånger/timme de senaste veckorna känns det som. Kan man få läderhud på näsan kommer jag få det nu.

Ikväll ramlade Vincent ner för vår stentrappa och slog ett jack i näsan, ett i läppen och ett skrubbsår i pannan. Stackarn ser ut som han gått 11 ronder.

Trots en mamma med 0 i energidepåer har dagen ändå varit ganska somrig tack vare en pappa med desto större energidepåer. Först åt vi silllunch. Sen tog han med sig Vincent ner på dans runt stången i en av parkerna i vår lilla stad. Zach vägrade konstigt nog. ;) Sen kom de hem och bakade en jättefin jordgubbstårta. Vi fikade varefter de åkte till farmor i stugan med lite tårta eftersom hon satt ensam. När de kom hem blev det grillat till middag. Inte så tokigt trots allt. Han är bra härlig min bättre hälft. Med betoning på bättre.

Hoppas ni haft en riktigt skön, rolig, mysig och härlig Midsommarafton!

Kram-
h.

2 kommentarer:

Høytrykk sa...

Huff, så kjedelig at du har vært syk så lenge... Det er ikke moro, det kan jeg skrive under på. Selv hadde jeg bronkitt så lenge i vinter at jeg hostet på meg et brukket ribbein...

God bedring og kos deg i sofahjørnet! :)

Petra / Popetotrora sa...

Det blir inte alltid som man tänkt sig, helt enkelt. Men det låter som ni haft det rätt bra ändå.
Glad midsommar i sista sekund från mig!