torsdag 27 oktober 2011

8 saker om mig själv. del 4.

 

Jag gillar verkligen färgglada kläder och har lovat mig själv att köpa mer med färg och våga mixa och matcha lite mer. Ser jag någon som har en personlig och färgstark klädstil så tycker jag det är så himla snyggt. Mera sånt helt enkelt! Till min stora glädje delar båda mina barn smaken för färg vad gäller kläder. Zach block-mixar gärna med kornblå chinos och lila zipjacka till exempel. Skitcoolt tycker mami som inte är sen att köpa ännu mer färgstarkt till sonen. Än så länge finner ju Vincent sig i att man väljer hans kläder men håller man upp två plagg och ber honom välja så tar han alltid det med mest färg. *YES!*

Det var det från trötta mig idag. Jag är helt krossad känns det som. Och inte blir det bättre att av jobba heltid samt att hela kvällarna går åt till att fixa med Zachs nya rum. I söndags körde jag, Freddan och lill-snickarn Vincent ett turborace och slipade väggar på morgonen (Freddan), tapetserade hela rummet vid lunch (jag) och lade in golv på kvällen (hela byggteamet). Och nu på kvällen har vi satt upp väggskåp. All förvaring ska upp på väggen och döljas av luckor. Avskalat och ljust ska det bli. Svartvit bas med en touch av färg. Jag ska göra en stoooor graffiti och sätta upp på ena väggen. Längtar! Så fort det är klart ska ni få se resultatet.

Imorgon är det Frajdej och guuud så skönt. Det blir disputationsfest för en kollega imorgon kväll och sen hemmafix hela helgen lång. Sweet!

Ses!

Kram-
h.


3 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Håller med dig om att en färgklick piffar upp särskilt i höstmörkret;) Önskar dig en fin helg. Kram Johanna

Petra / Popetotrora sa...

Ja, visst är det härligt när man vågar lite färg på klädseln. Det är väldigt lätt att bara välja svart, svart och svart men jag brukar försöka tvinga mig själv att våga lite färg också. :-)

Lotten sa...

Mitt nyårslöfte var att använda mer färg.... min garderob såg ut som en svart hål av allt mörkt jag hade hängande. Nu är det istället en explosion av färger.... jag blir helt klart glad av färger! Din bild med de färgglada kläderna gör mig glad ;-)