tisdag 18 oktober 2011

naturligt, övernaturligt eller bara jäkligt märkligt?

Jag satt och tittade på en dokumentär om fotografen Mary Ellen Mark på Kunskapskanalen nu på kvällen. Många fina bilder visades varvade med intervjuer och klipp från en av hennes workshops i Mexiko. Jag borde kolla om hon har en hemsida tänker jag och tar fram datorn, googlar hennes namn och finner en länk som heter http://www.maryellenmark.com/. Jag klickar på länken och i samma sekund (jag skojar INTE!) som hennes hemsida kommer upp på min skärm visas exakt samma bild på tv´n. Kolla själva. Jag spolade tillbaka på Boxern och tog en bild. Heeelt sjukt om du frågar mig.

 Min farmor lovade att, om det ens är möjligt att vara ett spöke när man dör, så skulle hon spöka hos mig det värsta hon kunde. Ibland på kvällarna om jag inte kan sova brukar jag tänka på det där och hoppas att jag ska höra nåt konstigt eller se någon skugga vid sängkanten. Hon har inte lyckats än men jag vet att hon gör allt hon kan. Hon lovade ju. Älskade farmor.


5 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Spöken får ju bara lov att vara snälla- det har mamma sagt;) Kram

tinajo sa...

Spooky! :-D

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Hi hi, jag tror nån spelar dig ett spratt :-D Vi ska nog inte vara för säkra på att det INTE går att få besök av spöken. Det är så mycket som vi inte har en blekaste aning om, så??? Själv så hoppas jag och tror, har fått tillräckliga "bevis" på att det finns nåt mer, hur har jag förstås ingen koll på, men vem har jag koll på :-D Det räcker för mig, med risk för att bli inlåst kanske!

Tack för kaffeinbjudan! Vore jätteskoj, tar mig en promenad vid nåt bra tillfälle :-D

Natt natt!
Lina

HannasHörna sa...

Hej hej!

Jag tror din farmor kommer att visa sig när du minst anar det. Ibland känner jag min mormor vid min sida och det känns tryggt.

Härlig blogg du har!

pysseliten sa...

wow så mycket fint jag hitta på din blogg . Massa mysigt pyssel .