onsdag 30 mars 2011

Mamma byter bo?

Varning för ha-begär! Entrance at your own risk!

Kan man inte göra som i den där nya tv-serien, och bara byta bo? Men ta med sig familjen förstås. Allt annat vore otänkbart. Annars skulle jag vara den där jobbiga kvinnan som mannen benämner "jeikla tjatkerring". Med gutturala skårrande r. Ända tills han blev uttröttad av allt gnat och gav upp. Då skulle vi byta nycklar med varandra och leva lyckliga resten av våra liv. Han i en halvt renoverad 40-tals villa med ett yttre som skär i det estetiska ögat och en hopplöst ful och dessutom kraftigt lutande tomt. Och vi i värsta skånska drömmen ett par hundra meter från havet.*väser myy preeeciouss* ;)

Och skulle han, mot all förmodan, opponera sig mot bytet skulle jag tjata öronen av honom tills jag fick ta spiraltrappan. ;)

Nåja, man kan väl alltid försöka lura sig själv...


Mix n' match. Hur fint som helst.

Måste jag välja nåt jag gillar lite mindre här vore det den bruna skinnsoffan. Trots att den säkert är en svindyr designmöbel.

IKEA hyllor, en gammal "opium-kudde" (vet inte vad de heter egentligen men vi har också 2 st inköpta av Freddan på Bali), korgar, bokstavstavlor och antikt i en vild blandning. *trycker på "Gilla"*
Med havet som granne.

Liknande lampa som den stora svarta i högra bilden finns, eller har funnits iallafall, på Nordik. Mr Big heter den. Passande nog. Kostar 995 pix om jag inte minns fel.

Här skulle man nog kunna sitta och klämma ur sig ett och annat konstnärligt alster. Tror ni inte det?
Vem hade kunnat tro att en gammal gympaplint
skulle kunna bli så stylish?


Både byrå och trappa to die for.

Gammal pallkärra med en ny glasskiva som bord. Fint barnrum. IKEA tyg i lampan.

Geniet i egen hög person. Marie Olsson Nylander.


De här bilderna har jag visat för flera vänner med motivationen att det är bland det snyggaste man någonsin sett. Precis det jag gillar. Och nu frågar jag mig själv varför jag ville ha en VIT 4-i-1 möbel? Måste nog omvärdera det där...

Vill du Eftersom du nu vill läsa hela artikeln kan ska du göra det här.

Själv ska jag gå och stoppa huvudet i en hink isvatten för att paralysera hjärnans begär-centra.

Önskar alla en skön onsdagskväll!

PS. Funkar det att kommenterar nu? DS

1 kommentar:

Villa Björkebo sa...

Love din Blogg!
Underbar Helena. Jag kommer glo här VARJE dag. Ett nytt begär.
Kram Linda

Ps. Gillar huset du visar med, fast inte min stil....för lite rosetter:-)