fredag 25 mars 2011

Ur allt ont kommer nåt gott...

Hej underbara....*tänka efter*....Fredag!

Ute kan det blåsa hur mycket som helst just nu. Gärna för mig. Här inne är det iallafall vår. Jag klippte av en gren av vår häck pinnar på rad och satte i vatten. Och efter 3 dagar blommar den. Fint va? :)

 Photo by snorgärsen.

 De senaste dagarna har jag varvat soffan med sängen. Bokläsande med tv-tittande. Nu är jag galet uttråkad på att vara sjuk. Snoransamlingen i näsan är av samma storlek som de kinesiska konstgjorda dammarna ni vet. Inte så trevligt att måla upp den bilden kanske men ni fattar. Vad för gott har då kommit av detta sjukliga tillstånd? Jo, jag har ju under en längre tid, dvs flera år, brottats med mitt dåliga samvete för vårt garage som förvandlats till ett lager för allehanda möbler och prylar som undertecknad samlat på sig och inte kan skiljas från. Jag älskar att ränna på loppisar och fyndar mycket och gärna sånt som kan kommer behövas en vacker dag. Min kära sambo vill att vi ska kunna få in bilen men det kommer inte på fråga. :) Inte än iallafall. Först måste det göras liiite plats. Nämnde jag att det är ett dubbelgarage? ;)

Egentligen skulle jag gå ut och ta en bild så ni förstår men då blir det sanatorium nästa för min del. Idiotförklarad direkt. Eller så kommer Barnavårdsnämnden och tar barnen ifrån oss för vi bor i misär. Nä det vill vi ju inte. Jag låter kameran vila.

Faktum är att vi har ett hus och, som om inte det vore nog, 2 gamla sommarstugor som kanske definitivt vill ha nya möbler såsmåningom. Och det kan man ju inte neka dem. Eller hur? Men för att stilla detta dåliga samvete en aning har jag (njaaaa....kanske inte jag då om man ska vara ärlig. Utan snarare en inredare på tv) kommit på en genial lösning för att slippa sälja en bokhylla, 2 större byråer/skåp och en liten mini-byrå. Alla sätts såklart ihop till en! Det finns vissa fördelar med att ligga och glo i taket i 4 dagar. :) 

Vad tror ni om den geniala idén? Mannen i familjen kommer bli galet nöjd. *blink blink*

Bild lånad från Kanal 5 


Kolla bilden bara. Hur coolt som helst. Återstår att se om min variant blir lika cool...Jag som nyss redogjort för att jag inte är en älskare av vitt vitt vitt kommer måla min geniala möbel, ja just det ja, vit! Så där ja. Icke-konsekvent som vanligt. Skönt. Då är allt som det brukar. ;)

Rapport kommer, jag lovar!

Hasta la vista snorisar!

//febriga Fixar-Frasse

Inga kommentarer: