söndag 27 mars 2011

Uppgrävda gamla flaskor


En gång i tiden, och fortfarande för den delen, hade jag en dröm om att bli arkeolog. Jag älskar historia och tycker det där är superspännande. Sen gillar att gräva och sånt. Liksom få skita ner sig ordentligt. Det är grejer det. ;)

När jag var yngre bodde vi grannar med en familj vars släkt hade bott på deras gård i flera generationer. Där hade de helt obekymrat skapat sig en soptipp i skogskanten. Dit gick man och kastade allsköns skräp. Som de tyckte var vskräp då alltså. Jag och brorsan var ofta där och lekte och rotade runt i skogskanten och en dag när vi grävde så hittade jag alla de här fina flaskorna. Alla möjliga former, storlekar, funktioner och färger. Jag har liksom alltid gillat de där flaskorna och de har funnits där genom alla miljarder flyttar man gjort genom åren.

Nu pryder de en hylla i vardagsrummet hemma hos oss och jag älskar dem fortfarande.


Blommande forsythia från vår trädgård som jag tog in en gren av och satte i vatten. Vårfeeling in an instant! :)
  
Önskar eventuella läsare en riktigt trevlig (snor-fri) kväll!

Kram- h.

Inga kommentarer: