onsdag 13 april 2011

4i1. En win-win situation.


Jag nämnde ju att jag blev så glad när jag kom hem från jobbet. Min snälla sambo, med en ängels tålamod, hade nämligen släpat min 4i1-möbel till plats #4 och nu kändes det rätt. Där ska den få stå. För övrigt precis där luftvärmepumpen satt tidigare. :) Det var väl ingen som på fullaste allvar trodde att jag monterade bort den enbart för skåpets skull? Nog för att jag kan ha galna ideér. Ganska ofta om man frågar Freddan. ;) Men SÅ galen är jag inte. Nä, den skulle bort iallafall eftersom vi (läs: Freddan) ju ska panela om huset här i sommar. ;)

Fast jag önskar att jag hade ett sånt där härligt luftigt hus med gigantiskt långa vita väggar och minst 5 meter i takhöjd för då skulle den där möbeln göra sig mycket bättre. Men det är väl bara att acceptera att man bor i en 40-tals villa med medellängd på hel vägg är ungefär 2,5 meter...

Den är dock vitmålad. Vet inte vad jag tänkte. Jag är ju inget fan av vitt som bekant. Men jag måste nog revidera det där märker jag. Hur som helst så tog jag förnuftet till fånga och gick och köpte ljusgrå färg. Så får det bli. En annan dag när jag har tid. Och foga ska jag göra. Och kanske måla sidan på den där lilla byrån högst upp med griffeltavelfärg. Och knoppar måste jag köpa. Hittade fina på inreda.com. Ska bara bestämma mig.

Ljusstakar i betong i bilden ovan. Lätt som en plätt att göra själv. Betong i muffinsformar och tryck i värmeljus. Lägg på tyngd. Låt torka långsamt. Klart!
 En win-win situation helt enkelt. Mer plats i garaget, jag slapp sälja och mer förvaring inne. Toppen! Men jag kunde inte hålla mig med alla de där fina tygerna. Så jag gör en vimplar-på-rad i blått, grönt och rosa till Vincents rum. :-)

Sov gott vänner, nu ska jag hoppa isäng!
Kram-
h.

1 kommentar:

Blogg by Maliin Stoor sa...

Härligt grej!

I like!!!!


Svar; jag har använt både riktig griffelfärg och nu sista gången så blev det vanlig svart färg, får se om jag märker någon skillnad...


Må gott


Maliin