tisdag 19 april 2011

Morgonens timlön: 12 000

Rihanna höll på att sätta dit mig för fortkörning imorse. NA-NA-NA-NA-NA COME ON! vrålade hon. Ja för tusan tänkte jag. Basen pumpade, inälvorna hoppade, solen sken, glajjorna på snoken och blytung pjucksula. Fort gick det. Men jag klarade mig den här gången också. *phew*
Sensmoral of the day: No more Rihanna in da car. Speciellt inte om solen skiner.


 Det tog uppskattningsvis 10 sek från det att min hökblick upptäckte den mobila fartkameran och jag gissar att jag sparade 2000 kr. Alltså, 2000 x 6= 12000 kr.
Undrar vad jag ska köpa för fint för de pengarna? ;)
Over and out amigos.
Nästa inlägg ska handla om viktigare saker. I promise. Nämligen piff. ;)
Kram-
h. som i Hamilton
(ni vet Lewis Hamiton, Formel 1 världsmästaren) ;)
 
Rättelse: Jag är kemist men kan inte räkna. *pinsamt* 2000 x 6 är 12000 men det är ju såklart minutlön. Timlönen måste ju såldedes bli 12000 x 60= 720 000
Big bucks alltså.
 

2 kommentarer:

MOKKASIN sa...

Vilken härlig blogg du har! Jag tar och följer =)

Glad påsk,
önskar Sofia

24seven by [bo:bakk] sa...

Hej Sofia! Tack så mycket för de fina orden. Detsamma säger jag till dig. Jag älskar dina härliga bilder och kreativitet.

Glad påsk!
//Helena