söndag 20 november 2011

ett parkeringshus för 15 pix.


Det där med taklister har aldrig varit vår grej. Vi tycker det är överflödigt. Den där bohemiska ruffa känslan är mer vår melodi. ;)


 Till och med snygg insida.


Vår yngsta son har ärvt mammas sinne för sakletning. Det visade han prov på för ett tag sedan när vi var på Erikshjälpen och han fick syn på en gammal resväska. Han var som en kooordinatprogrammerad missil och bara marscherade fram till väskan. Greppade den bestämt i handtaget och sa högt: Mamma, jag ska köpa den här till mina bilar! Sagt och gjort. Hela 15 kronor fattigare och med en mycket nöjd son som själv lämnade pengarna till tanten i kassan. Han bar dessutom själv ut den från affären minsann. Så himla sött. Och häromdagen när stora sonen såg en sån där bullig gammal colaflaska sa han: Snygg flaska! Det värmer hjärtat i den här mamman som kan se potential i det mesta i skrotväg.

Vi har ju resväskeförvaring sedan tidigare i form av en Lattjolajbanlåda om man kan se här och vimplarna kan man se mer av här.

Och visst är väskan fin??




Vet ni förresten vad Freddan sa till mig häromdagen. Jag skrattade så jag nästa ramlade omkull. Såhär sa han när vi diskuterade nån pryl som jag inte riktigt minns vad det var men som jag antagligen inte ville skiljas från: -Du är ju för fan som en kråka! -En kråka? Du menar en skata? Det är väl dem som samlar på allt möjligt konstigt? säger jag undrande - Nä. Jag menar en kråka. Som han den där kråkan i Mamma Mu. Har du inte sett hur det ser ut hemma hos honom? Det är ju grejer precis överallt!

Obetalbart! Så jäkla kul. Han är allt bra skojig min lilla sotare. Även om han just här kanske inte menade att vara så väldigt skämtsam. Men man väljer väl hur man vill tolka saker som folk säger till en eller hur? Och man kan ju inte hålla på och ta åt sig av allt tok man hör. ;) Och märks det att det skönlitteratur på Nobelpris-nivå som gäller här hemma? Mamma Mu och Kråkan åker rutschbana's skapare är en given vinnare nästa år. Äntligen!

Och ikväll har jag sytt en grej till en bekant som jag hoppas hoppas hon kommer gilla. Jag visar den imorgon. Vill inte riskera att visa den här ifall hon läser. No sneak peeking Marie! :)

Plastlådor med lock för under-sängen-förvaring i all ära men nog fasen är det här ett bättre, miljövänligare OCH snyggare alternativ?

Kram-
Kråkan

8 kommentarer:

CreandoPhoto sa...

Lätt! Vilken smak han har sonen. Det gjorde han bra. Tänk vilken nytta en kråka kan ha av sådana fina avkommor ;)
Kramar Kicki

Petra / Popetotrora sa...

Det va sannerligen en son med god smak och sinne för stil! :-)

tinajo sa...

Helt klart fin - vilken fyndare till son! :-)

Lotten sa...

Riktigt snygg resväska! Jag är själv på jakt efter en liknande resväska.... svårt att hitta rätt bara ;-) Jag kanske skulle låna din son....

Ninette sa...

Vilken härlig unge! Verkligen fin resväska, och vilken attityd han har - imponerande!
mamma mu o krokan är populära här hemma - en av ungarna höll i somras på o ropade "din dumma gamla kossa" åt en av grannarna hela tiden, så man får hoppas att dom också läste mamma mu :) (tror inte det, det var en pensionär). Man blir glad av blad, är också en klassiker hemma hos oss och en massa annat fint som dom säger i dom böckerna. Verklig nobelprislitteratur om du frågar mej!

Anonym sa...

Va härligt med en son som har ett sånt intresse. Och ett riktigt fynd tycker jag att han har gjort. Kram

Viktoria - Jag blir aldrig kung. sa...

Haha!
Det där med kråka har jag väl fått höra med men i andra former!
Det är härligt att vara sakletare men opraktiskt.
Krax krax!

Annika sa...

Jättefin väska! Bra smak där!