torsdag 19 maj 2011

latjolajbanlådan.

Kan man bli beroende av dymo? Ja!

Minns ni den gamla kofferten jag fyndade på loppis för en minimal peng? Jag sa att den inte skulle få behålla sin bruna skepnad så länge och det fick den inte heller. Numera är den vit och har förvandlats till en latjolajbanlåda. Ett par strykningar av valfri färg och några snabba knäppningar på dymon- Klart!

Jag måste verkligen tacka DoreDoris (Uppmaning: kolla hennes blogg! Jättefin!) för inspirationen. Eller förresten, i det här fallet snackar vi stöld. Ren rip-off. För den här idén var så jädrans bra att jag snodde den rakt av. Fast jag frågade henne först om jag fick och ideér är till för att snos sa fina fröken DoreDoris. Hon hade snott den av Brigg. Undrar vem Brigg snodde den av? Jag älskar såna där kedjereaktioner. Som ringar på vattnet. Och det är väl egentligen precis det som är inspiration. Ringarna reser över en yta och träffar de något kan dem bromsas en smula, förändras en aning, innan de fortsätter sin vidare färd.

Hell yeah, inga taklister. Än. *3 år senare* Men snart så, ska bara byta lite fönster först.

Tjusigt spänne på ovansidan av väskan. Jag klippte av remmen vid handtaget och limmade fast alltihopa för att barnen inte ska behöva krångla med spännet när de vill öppna väskan och höra alla roliga ljurläten som ryms i latjolajbanväskan. Hoppas ingen noshörning eller annat konstigt djur ger ifrån sig ett ljud för isåfall kommer jag inte kunna hjälpa dem identifiera lätet.

Zach (12 år) kom nyss och sa -Mamma jag har bestämt mig. Jag ska bli vegetarian nu. -Jaha, ok, sa jag. Det går väl bra om det är det du vill. Är man vegetarian är det extra viktigt att äta sånt som innehåller mycket proteiner eftersom man inte får i sig det från kött. Som bönor, linser och sånt. Det måste man äta varje dag, men du gillar ju grönsaker så det kommer gå finfint. -Jag ångrade mig nog. Jag vill inte va en vegetarian längre.

*hahaahaaa*  Härliga ungar!

Slutligen en fråga till er mina kära datahackers. 
Har ni färgkalibrerat era bildskärmar? Jag tycker att mina bilder se ok ut när jag redigerar dem på min dator men om jag sen kollar på dem på en annan skärm kan de vara så skrälliga och skräniga så man nästan drabbas av tinnitus. Alla nyanser vill höras mest liksom. Typ som om man hade åttlingar eller nåt. Så hur gör ni för att få bra färgåtergivning och såna där mjuka sköna nyanser i era bilder?

Kram-
h.

4 kommentarer:

DoreDoris sa...

Tack för länkningen och tack för fina ord. Blev ju jättebra det där.

PIPPIVOGEL sa...

jättefint. Kul att du kikat in på bloggen. Nu hittade jag till dig och blev din trogne följare. Härlig blogg! Förresten jag är beviset på att man kan bli Dymo besatt. Har tappat bort min så imorgon blir det en ny!

Fröken Fräken sa...

Jag hade ett allvarligt dymoberoende förra sommaren, nu har jag tagit mig ifrån det värsta, men det händer att det etiketteras här och där fortfarande!

Gila sa...

Dymo - jag tror jag är smittad...måste köpa en ....