fredag 20 maj 2011

röd plåtburk revival.


I söndags fick jag en så fin gammal plåtburk av en vän. Den stod på en hylla ute i ladan och såg inte ut att trivas nåt vidare. Hennes man förvarade gamla gångjärn och skruvar i den. Allt rakades ner i en låda och jag blev därmed lycklig ägarinna till en fint patinerad (läs: rostig) röd burk.

Igår satt jag och sydde och när jag ändå hade kickat igång maskinen passade jag på att sno ihop en liten förvarings-"insats" till burken. Den var ju ganska rostig och hade några små hål i botten. Kunde inte riktigt bestämma mig för vad om skulle få vara i den men tillslut blev det iallafall en stearinljusförvaring. Man kan inte få för många. Minst en stor burk i varje rum. Utom barnens rum för det vore kanske lite olämpligt.


Liten "krok" i rådjurshorn från loppis i lördags. 10 kr

Min hörna.
 
 Ha en skön lördagskväll!

Vi ska mumsa sushi och kanske kolla på en film. Ett glas rött blir det också. Imorgon ska jag visa vad det var jag sydde igårkväll. Ledtråd: Obamaland.

Inga kommentarer: