söndag 29 maj 2011

söndagsbilden -vatten vatten bara vanligt vatten.


Idag har det varit kaos här hemma med fönsterbyte och allt vad det innebär. Ingen kreativitet idag alltså. Mer än att man kunde göra fina mönster i dammet. :) Dagens bidrag till Fabrikens söndagsbilder får bli från ett vattenglas helt enkelt.

Igår hjälpte Vincent till och städade. Han var så duktig och hämtade vad jag trodde var en vanlig fuktad tvättlapp men vad han i själva verket fått tag på var en sån där specialtrasa för rostfria produkter. Den innehåller ju nåt slags silikon eller vad det är.  Han torkade några fläckar på parkettgolvet, bland annat under en del av matbordet och i genomfarten mellan vardagsrum och matrum. Glashalt är ordet! Inte mindre än 6 vurpor gjordes igårkväll på just den lilla fläcken. Barn som vuxna stöp som furor. Vi garvade så vi tjöt. Den ena stolen vid matbordet for omkring på parketten som om det vore hjul på den. Ni kan ju föreställa er själva hur det såg ut. :)

Och nu vet vi inte hur vi ska få bort den där hala fläcken. Har förökt med allsköns rengöringsmedel. Borde kanske testa lacknafta. Min fundering är annars att spilla ut en stor mängd coca cola just där. Har nån vänlig själ ett tips på hur man får bort det där hala så tas de tipsen tacksamt emot innan vi bryter alla ben.

Kram-
h.

3 kommentarer:

Maria - Mary made this sa...

Vatten är vackert, gott och oumbärligt! Fint!
Tack gulliga för så fin kommentar ang min söndagsbild, jag blev väldigt rörd....
Kram
M

Piffa och Puffa sa...

Härliga bilder på vatten. Jag har också försökt mig på att fota vatten men det blir inte bra så dom bilderna har jag raderat. Behöver täna på detta känner jag.
Ha en bra vecka.
Kramar Anette

sara sa...

Hahaha =) Nu började min dag med ett gott skratt. Tack :)