onsdag 18 maj 2011

föll som en fura för färgen.

Termosen är ett fynd från i lördags. 12 spänn. Galet glad blev jag. Plåtburken hittade jag i källaren på vårt hus när vi flyttade hit. Tack snälla tant och farbror som bodde här före oss!

Fint tyg från Stoff och Stil som jag köpte för några år sedan. Det har agerat hissgardin i matrummet ett tag men nu vilar kinaflickorna i en tyglåda i väntan på att vi ska hitta ett nytt ställe åt dem. Jag diggar verkligen det där tyget, framförallt den blågröna färgen, trots att det nog egentligen är tänkt i barnrum. En del av våra besökare har faktiskt hajjat till och försiktigt frågat om inte det är en barngardin. Egentligen en ganska konstig fråga tycker jag. Sånt där om vad som passar sig och inte struntar jag fullständigt i. Iallafall om vi pratar inredning. Var och en gör väl som de vill. Som de tycker är fint. Det måste vara den skönaste melodin. 

Kram-
h.


2 kommentarer:

tinajo sa...

Var ju superhärligt tyg - lustigt att folk så gärna har förutfattade meningar om hur saker "ska" vara. Fick samma reaktion när jag hade en liten grön leksaksvespa på en hylla i vardagsrummet. "Men det är ju en leksak" sade en.

Jaha, och..? :-D

Nu blir jag din följare i alla fall, lika bra så ofta som jag är här och hänger! :-)

Snygg termos också! :-)

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Häng upp det! Kör på din stil, det är ju så det bli personligt :-D

Högg till i mitt hjärta när jag läste inlägget om filten...att man saknar, suck!

Kram på dig!
Lina