söndag 29 maj 2011

en fin morgonbukett plockad mellan regn och regn.


 Den hala fläcken jag beskrev i förra inlägget är just i nedre kanten på bilden. I skarven mellan vardagsrum och matrum. Där vurpar folk hela tiden. Numera får man inte under några omständigheter ha på sig strumpor i vårt hus. 

På bilden syns mitt 4-i-1-skåp som jag visat här. DIY Tine K-lampan över matbordet har jag också gjort ett inlägg om tidigare, nämligen här, även med en arbetsbeskrivning om hur jag gjorde skärmen.

Tidigt imorse innan resten av huset vaknat tog jag och lillen in en bukett blommor från trädgården. Som vas använder vi en gammal brun 2-liters glasburk som nog använts inom vård/apotek/kemi eller liknande. Den är etsad med ett nummer i botten. 25 kr på Erikshjälpen är en prisnivå jag gillar.

Har ni tänkt på hur underbart allt doftar såhär års och i synnerhet direkt efter en regnskur? Det är så man får nypa sig i armen det hårdaste man kan för att förstå att det är verklighet. Eller att ett litet barn säger att det bajsat i byxan. Det kan också få en tillbaka till verkligheten illa kvickt.  Inte minst doftmässigt.

Senare på förmiddagen fick jag en otroligt vacker bukett av mina underbara killar. Liljor, rosor, nåt grönt, nåt lime och nåt rosa. I cellofan och med tjusiga band och silkespapper. Fint som attans. Jag blev väldans glad.

Hoppas ni alla mammor, mödrar och  morsor haft en fin Mors dag.

Kram-
h.

4 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Ja, lukten av sommarregn är verkligen härlig tycker jag! Men det är väl också det enda som är härligt med regn på sommaren... :-)

Riktigt härlig syrenbukett du plockat!

Monica A sa...

Tips på trevlig blogg.http://www.ninnischulman.blogspot.com/
Jag tänker skicka över länken till din blogg till Ninni.'
kram
Monica

24seven by [bo:bakk] sa...

Monica, tack! Hon skriver så fint. Innerligt. Jag gillar't!
Kram till dig.
//Helena

Høytrykk sa...

Så fin spisestue! Jeg liker møblene, fargene og gardinene - og selvsagt den vakre buketten med blomster. Fint!!