söndag 22 maj 2011

söndagsbilden -ett hopp på kinesiska muren.

Jag hoppar på bild den ännu en gång. Jag gillar att hoppa. Det bara är så. Den här gången på den kinesiska muren i september -09. Jag var Peking på jobbkonferens. Kina är fantastiskt. Historiens vingslag känns nästan överallt och kontrsterna är otroliga. Just den här delen av muren heter Simatai och var orestaurerad från 1400-talet. Ganska coolt. Och nästan inget folk alls.

Bilden är tiltshiftad. Jag har tyvärr inget tiltshift-objektiv men skulle sååå gärna vilja ha ett *blink blink till tomten*. Istället använder jag en plug-in till mitt bildbehandlingsprogram. Resultatet blir inte riktigt som med objektiv men ändå lite extra twist i bilden med ökad mättnad, kontrast, vinjettering och oskärpa. Det känns platt på nåt sätt.

Se fler fina söndagsbilder på Fabriken


Kram-
h.

7 kommentarer:

Gila sa...

Ser härligt ut. Min dröm är att åka till Kina någongång i livet.

Maria sa...

Hoppfullt!!

24seven by [bo:bakk] sa...

Gila, det var underbart där! Du måste åka om du får möjlighet!

Maria, med hopp om mänskliga rättigheter kanske. :)

enannanhelena sa...

Och kanske frihet att utöva och njuta av den kultur man vill och föredrar! Ett hopp för hoppet! ;) Fin tanke, fin bild och vig kropp...
/helena

Petra / Popetotrora sa...

Så himla härligt och rolig bild!! I like! :-)

Anonym sa...

Oj vilken underbar bild! kram

Sanna sa...

Underbar bild! Mycket glädje.. =) hihi..

SV: Skoj att du tittade in på min blogg.. =)

Kraaaaam
Sanna