tisdag 24 maj 2011

tisdagstemat from hell.

VARNING för mycket starkt bildmaterial!

Står du upp? Sätt dig då ner. Sitter du så kan du lika bra lägga dig för säkerhets skull. Har du pacemaker? Tryck genast på krysset längt upp till höger. Gravida kvinnor som befinner sig bygga-bo-fasen scrollar neråt på eget bevåg.

Alla ni andra som inte lider av hjärtsvikt, väldigt hög ålder (+36 enligt min ena son) eller andra åkommor som kan göra att väldigt kraftiga fysiska reaktioner är en fara för era liv läser vidare helt på egen risk. 24seven by [bo:bakk] är härmed fri från ansvar vid eventualla komplikationer och kan inte hållas ansvariga för kostnader i samband med traumavård.

ffffound.com
 En otroligt ball entré. Men nej. Den är inte vår. Tyvärr. *suck*


Den här sågen låg på vår trapp när det var fotodags. Det kan ju ge en viss fingervisning om hur det egentligen är ställt här.

Är du beredd nu då? Håll i dig. Du kan behöva hämta en papperspåse att hyperventilera i. För det här kan vara det gräsligaste du sett.

 Fortfarande puls? Andningen är som den ska?

Vassego, please meet our skäms-trapp. Kolla liksom. Trasigt, skabbigt, slitet, skavt och bara så jäkla fult. Jag skäms. Jag hade gärna tagit vilket tisdagstema som helst men inte det här. Inte riktigt den härligt sköna trapp där man njuter och tar ett glas rosé med en vän direkt. Fast man måste ju vara ärlig. Det är ju bara att slänga fram det liksom. För inte fasen är det gullemys och pastelligt tillrättalagt i varenda hörn i varenda hus. Nej. Det hävdar iallafall min man bestämt. Och han besöker 13 hem varenda dag i sitt jobb.

Men ni vet hur det är det där med en själv kontra alla andra. Jag vill ju gärna tro att alla andra har superfint och välstädat alla dar i veckan. Ingen käkar fiskpinnar och snabbmakaroner 2 dagar på raken och ingen springer som en dåre med dammsugaren när man vet att det kommer någon för att sedan låtsas som man bara suttit och sippat en latte helt ljuv och lugn. Och inte heller ligger det brödsmulor i botten på någon annans bestickfack. Oh no. Och absolut inte garderober som ser ut som kriget. Nä, färgkoordinerade Walk-in-Closets har ALLA andra. Utom jag.

Kram
-h.
som tycker det absolut finaste med sin trapp är en gammal blå såg.




10 kommentarer:

Maria - Mary made this sa...

Ha ha, jag känner igen mig! Stod just och tittade på brödsmulorna i besticklådan i morse. Bestämde mig för att städa ur den. Lyfte upp gafflarna, ångrade mig, la tillbaka gafflarna. Det är för tråkigt att jaga brödsmulor. :-)

Vad kul att du hittade till min blogg, för nu hittade jag ju dig! Vilka superfina och kreativa saker du gör. Dig ska jag definitivt följa!

/Maria

Petra / Popetotrora sa...

Hahaha! Snart så, så har du något finare att visa upp från trappen än den blå sågen. :-)

DoreDoris sa...

Haha du är ju helt sjukt rolig! Jag ska säga dig att vår trappa inte är någon skönhet den heller.

tinajo sa...

Haha - ja men de tre översta trappstegen var ju inte så illa..! :-)

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Ha ha! Va f-n (ursäkta) har du varit hemma hos mig!!! Tror, och vet, att du har rätt...såg det nämligen här hemma för en stund sen: dammigare än dammigast på toa, smulor (faktiskt) såg jag när smörkniven skulle plockas fram till frukost! Och utsidan ska vi inte tala om, men den är ju inte min så det kan jag inte göra så mycket åt :-)

Väntar med spänning på resultatet!
Kram Lina

E.R.R.Y sa...

Hahaha, härligt inlägg! :D

Anonym sa...

Haha, rolig läsning! Kul att se lite mer verklighetsnära bilder, än alla tjusiga hemma-hos-bilder man så ofta ser i olika bloggar...
Gillar din blogg! Hittade hit från Krickelin.
//Sofia

Malin på pastill.nu sa...

Tyckte din trappa var jättefin jag, precis en sån trappa man drömmer om faktiskt. Vi har ingen trappa. Eller jo, en nybyggd praktiskt men ganska tråkig ek-trappa till övervåningen. Men i den står det ingenting, då snubblar man ju ;-) Nä, tisdagstemat denna vecka var inte min grej helt enkelt ;-)

K. Stamberg sa...

Vilken härlig blogg! Hit skall jag titta in fler gånger!

Sanna/Pysselglädje sa...

Hahaha! Uppfriskande ärligt :) Jag tror gärna också att folk har det helt underbart, fantastiskt hemma och att det bara är vi som har maffiga dammråttor som ligger och lurar i hörnen och diskberg som nästan når upp till taket ;)