fredag 27 maj 2011

universums största förvaringsproblem är löst.


 Helt ärligt.  Det här med kepsar är ett stort problem. Jag kan inte komma på något som är jobbigare ur förvaringssynpunkt. Allt i en enda röra på hatthyllan. Om man bemödat sig med att lägga dem i fina högar kan man ge sig *beeep* på att nån ska ha en som ligger underst. Inom 5 minuter. Lagen om alltings jävlighet ni vet.

Universal-problem
Det här har gäckat mig flera år och äntligen fick jag tummen ur och ordnade en liten förvaringslösning. Vad behövs? En pinne från skogen. Jag tog en (ett?) övergivet björksly som låg och såg sorgsen ut på ett kalhygge. Allemansrätten ni vet! ;) Kapa till önskad höjd och längd på pinnarna. Betong behövs och nåt att gjuta i. Jag tog en vanlig plasthink med raka sidor eftersom jag inte ville ha en konisk fot. Snälla Freddan blandade betongen och jag pekade med hela handen. I vanlig ordning om man frågar honom.;) Vi gjöt in några träbitar i botten eftersom jag ville ha den på hjul så man kan köra runt med den när man dammsuger. Tyvärr blev det en spricka i betongen när vi skulle skruva dit hjulen så att förborra är ett mycket hett tips. Det heta tipset hoppade vi över...

Därför ilade jag ner i källaren som en oljad blixt, slet fram sticksågen och sågade en cirkel av en gammal ekbänkskiva till köket. Sen skruvade jag hjulen i den istället. Och nu kan jag inte riktigt bestämma mig om jag ska måla den ljusgrå eller inte. Hmmm. Jo det ska jag nog förresten när jag tänker efter. En annan dag.
Ganska fin utan kepsar.
Står på hjul fastskruvade undertill träskivan. Jag använde industrihjul som finns att köpa lite överallt, bla a på Biltema för 23 kr/hjul. Jag använde 4 hjul.


Man kan ju även ha den inom andra användningområden. I påsk kanske den får bli påskris. Eller påskpinne.
Pinnen kan man ju såklart måla som jag (läs:Vincent) gjorde men man kan ju även ha den naturell. Det var min tanke till en början men eftersom jag tog björk började den flaga och det såg för taskigt ut på hallgolvet. Inte bra. Så tips är att ta nåt oflagigt om du vill ha en naturell. Det här var ett supersnabbt och väldigt enkelt projekt. Effektiv tid ca 1 timme.

Har ni nån bra lösning på det här med kepsar? Anser ni ens att det är ett problem? Eller ska man kanske förbjuda kepsar? Skriva in det i grundlagen typ. Kasta alla i en låda kan ju funka men det tar ju en massa plats. Man kanske borde bygga ut huset så man får en större hall. En gigantisk hall med en gigantisk kepslåda. Sen kan vi leva lyckliga i alla våra dar.

Amen och halleluja för det.

Kram-
h.

8 kommentarer:

Daniella Witte sa...

Snyygg!!

Ha en fin dag!

PIPPIVOGEL sa...

Totally lovely!!! Mycket inspirerad! Tack för omtanken. Sander mår mkt bättre och är tillbaka till normal igen!
Kram Klara

Petra / Popetotrora sa...

Så himla bra och rolig idé! Och vad snyggt det blev! Jag är stum av beundran!! :-)

Sanna/Pysselglädje sa...

Oooh tjusigt! Tror definitivt att det är bättre idé än att bygga ut hallen för en gigantisk kepslåda hahaha!

Malin på pastill.nu sa...

Vad roligt, jag har en liknande idé som jag tänkt göra ett tag men liksom aldrig kommer mig för. Ditt träd blev jättefint!

Viktor sa...

Snygg den där röda tapeten ;)

24seven by [bo:bakk] sa...

Tack ska ni ha! Gör eN själva vetja om ni är sugna. Lätt som en plätt!

Viktor, skitsnygg. Du skulle se mönsterpassningen i trappan. Helt outstanding! ;)

Viktor sa...

Det är så proffs jobbar vettu ;)