fredag 8 juli 2011

ett paradis. någonstans i värmland.

 Anna #1's stuga där jag spenderade det senaste dygnet. Ser det inte huuuur mysigt ut som helst så säg? Ljusslinga i äppelträden från Granit. Vi har haft det  riktigt trevligt. Jobbat, ätit, druckit, fnittrat, ätit mera, asgarvat... Njutit helt enkelt. Och fan alltså vad tacksam jag är för mina kollegor. Mina tjejer.


Jobb med obligatoriskt vindrickande. Vi var/blev skitsmarta och kom på väldigt intressanta frågeställningar som vi ska ta upp på det viktiga mötet om ett par veckor. :-) En liten stund flippade jag lite aubergine och sparrisar lindade med Prosciutto. Vi drack såklart några drinkar. Den på bilden är en med Bacardi Razz som var heavenly men också en Mojito som var så god att jag tydligen inte ens hann fota dem innan vi druckit upp. Anna #1 är en fena på drinks.

 Smultronplockning i MASSOR. Det var helt sjukt. Till slut kröp vi omkring på alla fyra i dikeskanten och plockade, jag och Anna #1. Vi fikade med kaffe, glass och Mount Everest av smultron. Senare fånade jag mig i en hemmastickad tröja från typ -82. Jag körde den där fjortis-minen som alla tjejer i min stora sons ålder envisas med på sina FB profilbilder. Inte så fint om man är 36+. Men det bjuder jag på.



I skogen bakom stugan där vi plockade smultron var det rena rama fjärilshuset. Helt galet! Jag har aldrig sett så mycket fjärilar på en och samma gång. Överallt!! Och inte kunde varken jag eller Anna #1 identifiera en enda. Vi diskuterade om det är så att fjärilstillståndet är så kallad slutstation i utvecklingen eller om de kan bli nåt annat, typ en skalbagge. Vi frågar Anna #2 bestämde vi. Hon är för tusan biolog och kan sånt här. Vi frågade henne när vi kom tillbaka och ni kan gissa om hon garvade. Fjärilstillståndet var visst slutstatione. Med andra ord, en fjäril kan inte bli en skalbagge.

Anna#1 och Anna #2 löser svältproblematik och väpnade konflikter. Sigge var glad att vi kom på besök. Kom fler gånger sa han när vi åkte och det var vi inte sena att tacka ja till. Tack till er båda för det underbara sällskapet. Nästa jobbdate på semestern ska bli i Anna#2's stuga. Sen blir det min tur.


3 kommentarer:

Sara sa...

Underbara bilder! :)

Anonym sa...

Tack själv Helena, ser fram emot nästa jobbtripp!/Anna #2

Anonym sa...

Härliga sommar bilder!