söndag 3 juli 2011

farmors teakskåp.

 Ole Eksells Ögoncacao stirrar på en och Roy Lichtenstein pekar ut en. Här är vi inte blyga minsann.

Det här fina teakskåpet ärvde jag efter min farmor som gick bort förra året. Jag fick faktiskt en massa grejer efter henne och jag älskar dem allihopa. Ett av Fabrikens tisdagsteman i våras var "en kär grej" och då valde jag att visa en filt som farmor hade virkat. Mormorsrutor i alla de finaste färgerna. Om du vill läsa inlägget kan du göra det här. Jag fick också en massa fina tyger som resulterade i lapptäckeskartorna av USA och Sverige. De kan du se här och här.

Bilden ovan togs i vintras, nu har teakskåpet flyttat upp på övervåningen och görs inte alls rättvisa på dess nuvarande plats. Så småningom ska det få pryda vårt sovrum tänkte jag. Det kommer bli alldeles rättvist.

 Just nu: en svag vindimma  hänger minsann kvar framför ögonen efter gårdagens (nattens?) inflyttningspartaj hemma hos goda vänner. Idag är jag ömtålig och Freddan sover än. Jag ska nog ta och krypa ner under täcket en stund till. Men först, vatten och alvedon.

See yah later. Om jag överlever...

Kram-
h.

2 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

hihi samma här fest till 3 i natt....så fint teakskåp du fått. Ha det fint. kram Johanna

Ninette sa...

Jättefint teakskåp och jättefina plancher! Hoppas huvudet mår bättre nu - det är hårt att ha kul ibland!