söndag 3 juli 2011

en vacker sommarmorgon på väg till jobbet.


En helt vanlig morgon på sommaren. Man sitter i bilen, tittar ut över rapsfälten och tänker Hellskotta vad vackert det är! Jo för precis så tänkte jag nog. Kanske använde jag ordet fan istället för hellskotta. Jag gör tyvärr det ganska ofta. Svär alltså. Skillanden just den här morgonen, i onsdags tror jag, mot de flesta andra morgonresor till jobbet var att jag faktiskt tog mig tid att stanna och smälla av några bilder. Föreviga det vackra. Som tur var låg kameran i handväskan. Det brukar den göra. Ännu mer tur var att jag hade en knallrosa tunika.

7 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Verkligen härliga bilder med färgkontraster! Kram Johanna

tinajo sa...

Superhärliga bilder! :-)

Anonym sa...

Snyggt!!!

Petra / Popetotrora sa...

Härligt! Ibland slås man plötsligt av hur vackert det är. :-)

DoreDoris sa...

Jag har flera gånger tänkt exakt likadant men inte gjort slag i saken. Bra där! Väldigt fina bilder. Särskilt den översta!

Pysselpralinen sa...

Vilken vacker väg till jobbet! Så bra gjort att stanna, och så rätt att ha en rosa tischa på sig!:-) Nu vill jag flytta till Rapsfältens landskap och bort från granskogens, nu, direkt, bums!!!

Villa Björkebo sa...

Åh, Helena! Jag älskar din blogg! Du får mej att le varje gång,nästan.( Nästan för att en gång skrev du så fint att det till och med trillade en tår. Dina pyssel är att die för. Jag älskar dina inlägg helt enkelt.

Ha en fin sommar. Om jag törst tassar jag förbi och kollar panelen....