tisdag 12 juli 2011

link-love.

Jag vill gärna visa den här urfina hyllan som Ninette som har bloggen, Tedags hos Tant Ninette, gjort av gamla byrålådor. Så himla cool tycker jag. Och jag gillar alldeles särskilt att hon målat de blå, vågat kräma på med färg. Återbruk och att ge nytt liv till gamla ting är verkligen min melodi. Och alldeles särskilt coolt tycker jag det är att hitta nya oväntade användningsområden precis som Ninette gjorde med sina gamla lådor. Hur många gånger har man inte bara kört en ranglig och skev gammal byrå på tippen när "chassit" gjort sitt? Klicka här för att komma till hennes inlägg med den fina hyllan.


Och nu när jag sänder ut länk-kärlek vill jag passa på att puffa lite extra för några andra fina bloggar jag gärna återkommer till.

Mokkasin- otroligt snyggt färgmatchade och ljuvliga bilder. Hennes hem är en riktigt skön mix av gammalt och nytt, design och loppis, färg men väldigt ljust och fräscht. Mycket inspirerande.

Krickelin- vackra personliga texter som alltid berör. Lika vackra bilder och sen har hon så många snygga klänningar att man blir alldeles illgrön av avund.

Tipsy Tessie- fotograf av rang. Bilder så fina att man nästan starvar av. Den tjejen kan det därmed motljusfotografering. Hennes hem är precis sådär färgglatt och personligt som jag själv önskar att mitt hem var. Och så gör hon pyssel to die for.

Karin Krut- Hon skriver så jäkla roligt. Jag sitter alltid och småfnissar när jag läser hennes inlägg. Nån gång har jag också gapskrattat. Kul tjej. Hon verkar vara en sån där man vill ringa och bjuda över på fest. En smilegenerator. Det gillas. :)

Skafferi med sjöutsikt- Mer DIY kan man nästan inte bli. Visste ni att man kan måla en skinsoffa svart? Jodå, det ska nog gå tänkte Lina. Sagt och gjort. Hon är som Gunde- Ingenting är omöjligt. :) Hennes hem är uteslutande svartvitt. Blandat gammalt och nytt. Tjusigt som bara den. Dessutom bor vi i samma lilla stad.

Mer link-love kommer. Var så säker. För kärlek, det är fina grejer det.

4 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Återbruk och att ge nytt liv till gamla ting och hitta nya oväntade användningsområden är vad kreativitet handlar om, håller med dig att de bloggar du tipsar om är så duktiga på just detta. Blir så glad varje gång jag själv lyckas med detta, en mycket starkare känsla än att gå och köpa något. Kram Johanna

Krickelin sa...

Nämen åh, tack så himla mycket!!! :)

Tipsy Tessie sa...

Vad roligt att du gillar min blogg och mina foton :) blir alldeles varm i hjärtat av din fina beskrivning <3
Tack!!!

enannanhelena sa...

Hoppas att du får igång din "bild-maskin" a.k.a datorn, snart!

Håller med om att idén med byrålådor uppåt väggarna var urläcker och lite färg har väl ingen dött av?!

Och du har så rätt om kärleken, den behöver vi verkligen. Off- och online!
Särskilt en dag som idag, när jag surfar runt och söker lite ord och bildtröst. Det hittade jag här. Tack och sköt om dig!

/helena