onsdag 6 juli 2011

världens bästa citat.


Min nysydda kudde. Evighetsprojekt tyckte jag ett tag. Fasen va drygt det var att klippa ut alla bokstäver och sy dit utan att de veckade sig och hamnade snett. Klippa, nåla, stryka, vliselina....x 1000 känns det som.  

Gungstolen är ännu ett i raden av alla loppisfynd. Vi har haft den i stugan men nu står den på tur för en omgång med penseln. Har bara inte bestämt mig för vilken färg. Antingen helt galen typ turkos eller gul eller nåt sånt. Annars får den nog bli vit eller svart. Har du någon bra idé så hojta till i kommentarsfältet. Tips och råd tas tacksamt emot.


"Fighting for peace is like
fucking for virginity" 

Det ni. Det tål att upprepas många gånger. Så jäkla bra.

Nu ska jag strax packa ihop lite prylar och åka till min vän och kollega Anna #1's stuga där hon och en annan vän och kollega, Anna #2, redan är på plats. Anna #2 är en galet vältränad människa som cyklade dit. Från ett landskap till ett annat. Långt som fan. Själv har man inte tränat sen Sundsvall brann så jag tror jag tar bilen faktiskt. Det vankas vin, god mat, kanske lite solande, mycket skratt och förhoppningsvis hinner vi planera inför ett viktigt möte som ska hållas mitt i semestern. Vi får väl hålla vinflarran på lite extra distans innan mötesprotokollet är klart annars kan det sluta hur som helst. Kommer ni ihåg Yrrol där de har möte om vad de ska ge sin chef i present?


Pssst, kolla in det här snygga köket. ;) Jag och min handy man slet till 23:00 igårkväll. Hyllor ska upp. Kanske ska vi sätta igen hålet runt det andra smala fönstret, men vi får se om vi orkar. ;) Bänkskivor ska bli vita och nån ny tapet ska upp bakom glasskivorna. I vanlig ordning är inte dessa utsedda än... Tips tas tacksamt emot här också. :-)

 Luftigt och härligt kök med närhet till naturen.;) Utanför fönstret skymtar en grafittimålning Zach gjorde häromkvällen.

 Gammalt fult fönster borta. Nya fönster välkomna! Bänkskivan ska integreras med fönsterbrädan för att slippa nivåskillnader.


Adios amigos! Ha en underbar dag i solen!

Kram-
h.

2 kommentarer:

Nina sa...

Jeg FOSTÅR at det har vært mte jobb med den puta. Masse pirk som vi sier i Norge. Et tålmodighetsprosjekt - med så kul og fin det blev.

Haha - det var vel et bra sommerkök - at ha tilgång til naturen. Det blev snyggt med dom nya fönstren ;).

Trevlig stugsemester ;). Og det känns bra at det er flere som ikke har trent siden Sundsvall brann ;). Puh..

Carina sa...

Underbart citat och mycket tänkvärt. Vilket jobb du har gjort med den kudden!

Filmen Yrrol går till världshistorien som en utav de bättre filmerna. Gillar den skarpt.

Ha en bra kväll :)