måndag 18 juli 2011

datorhaveri.


Min dator har totalhavererat. Åkte till ITsupporten på jobbet och lämnade in den och en extern hårddisk för backup av det som kan räddas. Fan i helvetes jävla skit va dum man är som inte gjort backup på sina foton. Jag har över 40 GB bilder som bara finns i just den datorn. *knäpper händerna och ber en stilla bön* Jag är inte alls troende (är inte sämre än jag kan ändra mig om mina foton räddas- In shallah.) men OM det nu finns en gud eller nån form av högre makt så är det jädrar  upp till bevis som gäller. Eller så väljer jag att tro och hoppas på ITsnubben Nils kompetens. Jag tror jag gör det. Oddsen blir nog bättre så.

Vi var ju i Sunne torsdag och fredag förra veckan. Jag, mina barn+kompis, min brorsdotter, pappa och hans sambo och platsyster med barn. Ett glatt gäng som badade och njöt på vattenlandet i torsdagens solsken och 24 graders värme. På fredagsmorgonen hällregnade det, var 13 grader och blåste iiiiiskallt. Nåt helt otroligt mycket. Det regnade in i husvagnen jag och mina barn+kompis sov i. Det vare sjöar och floder på hela campingen. Vincent var helnöjd ändå och ville direkt ut och simma runt runt i "forsen". Hans favorit. Sagt och gjort, jag hade ju lovat forsen dagen innan så det var bara att kränga på sig bikinin och springa ut i regnet och bada bada bada. Vi simmade runt runt i forsen tills han hackade tänder. Alla de större barnen spang runt och åkte alla rutschkanor som galna. Det var ju superbra -inga köer!! :-) Skön inställning tycker jag. Det blir fasen inte roligare än man gör sig och vi hade skitkul.

Anyone who thinks that sunshine is pure happiness has never been to Sunne vattenland in the rain.

Så det så.

Kram-
h.

5 kommentarer:

Anonym sa...

...och hääääärligt var det! Härligt vått..
//Monica

Sara sa...

Håller tummarna för datorn! :/

Johanna Stålros sa...

Men du, sicken skit- man blir så trött på sig själ som inte gjort en backup tidigare.....Jag håller tummar och tår för dig. KRAM Johanna

Petra / Popetotrora sa...

Huh... Jag fick just ett väldigt sug att göra back up på alla mina foton. Nu!
Hoppas du får tillbaka dina! Håller tummarna för dig.

Anonym sa...

Nils brukar fixa skivan!!