onsdag 13 juli 2011

wet n' wild i sunny Sunne.

 Bilder via The little People Project.

Har ni sett de här coola bilderna förut? De har figurerat ett tag på olika bloggar och är så jäkla häftiga tycker jag. Fotografen som visst kallar sig Slinkatchu åker runt och iscensätter små små figurer i olika situationer som han sedan plåtar. Kolla in hans/hennes hemsida för fler bilder. Väl värt ett besök. :-)

Imorgon åker jag och barnen till Sunne för två dagars vattenlekar. Vi håller tummarna för minst 20 grader och solsken. Äntligen lite välförtjänt semester. Men stackars Freddan ska stanna hemma och spika klart panelen på ena gavelsidan. Fast nästa vecka åker han till myggland. Dvs Kiruna. Då ska han fiska, dricka öl och snacka skit med gubbarna i en vecka. Det är han verkligen väl värd.

Förresten så slog jag ner sladderarslet i solstolen idag. För allra första gången det här året faktiskt. Och guuuud så skönt det var. Jag satt i säkert en timme. Solade och virkade. Jag har börjat på en sittpuff till Vincents rum och jag virkar med mattrasor och 10:ans virknål, alltså stoooor. Den är lika tjock som mitt lillfinger. Om inte tjckare. Och det blir riktigt ballt med oversized maskor. Jag visar till helgen.

Ha en toppenskön helg alla ni arbetare, semesterfirare, föräldralediga och fritidsforskare.

Hörs!

Kram-
h.

5 kommentarer:

Randigt och Rutigt sa...

Jag ser fram emot att se din sittpuff! Har själv varit inne på att virka en matta.....
Kram Karin

tinajo sa...

Åh, den puffen vill jag verkligen se sedan! :-)

Haha, ja de här små nissarna har jag sett och jag tycker det är en alldeles underbar idé! :-)

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Tjena! :-)

Vad då "omtalad"...hur nyfiken blir man inte nu??

Hoppas att ni får en toppentripp!

Kram Lina

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Aha! Tack så jättemycket, du är för snäll :-D

Ha en fortsatt trevlig kväll, kram Lina

Tyg och otyg sa...

Det finns (minst) en bok med de där små scenerna också. Little people in the city heter den som jag sett. Jätteroligt att titta på!
Skön ledighet till dig också!